FANDOM

Images.jpg

Roranoa Zoro

Roranoa ZoroRediger

Roranoa Zoro er det første medlemmet som ble rekrutert av Ruffy til hans manskap og annerkjent som en en sverdmester og en av de 11 Supernovane. Han kjemper med tre sverd og har utviklet teknikker som har gjort han istand til å beseire andre krigere som blant annet Hatchan av Fishman Pirates, Ohm som på den tiden var ansett som Enels sterkeste prest, Kaku, den nest sterkeste av CP9s krigere og Hyouzou som var kjent som den sterkeste sverdkjemperen på Fishman Island.

Han fremstår som rolig og fattet når sammen med Robin når alle andre i manskapet får panikk og rett før kampen i Wiskhey Peak trodde Baroque Works sine soldater at han var kaptein av Straw Hat mannskapet. Han er ikke redd for å dø som vist under kampen hans mot Dracule Mihawk. Under denne kampen imponerte Zoro Dracule med hans utholdenhet og pågangsmot og ble av den grunnen ikke drept. Han gjorde et såpass sterkt inntrykk på Dracule at han sa til Zoro at han måtte overgå ham endte opp med å trene ham opp iløpet av "Timeskippet".

Etter hans bidrag og insats mot Baroque Works fikk han en dusør på 60 000 000 Berry som ble økt til 120 000 000 etter hans rolle under kampen i Enies Lobby.

Tilfeldig wiki